Arbejdsområder
Emmy Hjort-Enemark Topholm interesserer sig for, hvordan kommunerne skaber de bedste organisatoriske rammer for at levere helhedsorienterede og tværfaglige indsatser til udsatte borgere. Ligeledes er Emmy interesseret i, hvilken betydning organisering har for frontlinjemedarbejderes samarbejde, faglige niveau og professionelle identitet.
Emmy er en erfaren projektleder og gennemfører både analyser, evalueringer og litteraturreview. Emmy har dyb indsigt i organiseringen af ældreområdet og områdets faggrupper.
Aktuelt beskæftiger Emmy sig med introduktionen af faste, tværfaglige og selvstyrende teams på ældreområdet med inspiration fra den hollandske Buurtzorg-model. Her har Emmy særligt fokus på tværfagligt samarbejde og visitationsmodeller.
Derudover arbejder Emmy med rekruttering og fastholdelse i ældreplejen, herunder social- og sundhedsfagenes image og professionsudvikling.
Metoder
Ofte anvender Emmy Hjort-Enemark Topholm en komparativ tilgang baseret på kvalitative casestudier med brug af observationsstudier og interview med ledere, medarbejdere og borgere. Emmy har dog også færdigheder inden for surveys og erfaring med mixed-method- projekter.
Desuden har Emmy erfaring med udviklings- og implementeringsprojekter i kommunerne og kompetenceudviklingsforløb for frontlinjemedarbejdere samt undervisning og foredrag for forskellige målgrupper.
Baggrund
Emmy Hjort-Enemark Topholm er uddannet cand.soc. i Politisk Kommunikation og Ledelse fra CBS fra 2019. Under sin kandidatuddannelse var hun ansat i centraladministrationen, et konsulenthus og en kommune. Her arbejdede Emmy Hjort-Enemark Topholm primært med beskæftigelsesindsatsen for udsatte grupper politisk såvel som i praksis.