Social issues Children, youth and family Daycare, school and education Social issues, Children, youth and family, Daycare, school and education, Management and implementation, Health Katrine Nøhr Senior Research Analyst, Cand.scient.pol. Social issues Children, youth and family Daycare, school and education Social issues, Children, youth and family, Daycare, school and education, Management and implementation, Health Key Expertise: Daycare, Civil society, Improving efficiency, Professionals, Public school, Inclusion, Municipalities and regions, Organization, Education +45 33 69 77 05 kano@vive.dk VIVE Children and Education Aarhus Download image VIVE Children and Education Aarhus +45 33 69 77 05 kano@vive.dk Download image Publications Profile Areas Social issues Udgivelser Eksperter Nyheder Arrangementer Eksperter Children, youth and family Udgivelser Eksperter Nyheder Arrangementer Undersøgelser Daycare, school and education Udgivelser Eksperter Nyheder Arrangementer Undersøgelser Management and implementation Udgivelser Eksperter Nyheder Arrangementer Undersøgelser Health Udgivelser Eksperter Nyheder Arrangementer Undersøgelser Areas Social issues Udgivelser Eksperter Nyheder Arrangementer Eksperter Children, youth and family Udgivelser Eksperter Nyheder Arrangementer Undersøgelser Daycare, school and education Udgivelser Eksperter Nyheder Arrangementer Undersøgelser Management and implementation Udgivelser Eksperter Nyheder Arrangementer Undersøgelser Health Udgivelser Eksperter Nyheder Arrangementer Undersøgelser Katrine Nøhr's highlighted publications Report 3. OCT 2023 Erfaringer med hjemmepædagoger Nøhr, K., Mortensen, N. P., & Ellesen, E. (2023). Erfaringer med hjemmepædagoger: Evaluering af model for kommunale hjemmepædagogiske forløb. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Social issues Children, youth and family Social issues, Children, youth and family Report 28. SEP 2022 Normeringer i fritidstilbud Mortensen, N. P., Lindeberg, N. H., Nøhr, K., Vixø, K., & Larsen, M. H. (2022). Normeringer i fritidstilbud: Spørgeskemaundersøgelse om normeringen i danske fritidstilbud 31. maj 2022. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Management and implementation Economic and governance Children, youth and family Daycare, school and education Management and implementation, Economic and governance, Children, youth and family, Daycare, school and education Report 29. AUG 2022 Forarbejde til national kvalitetsundersøgelse på dagtilbudsområdet Nøhr, K., Mortensen, N. P., & Lindeberg, N. H. (2022). Forarbejde til national kvalitetsundersøgelse på dagtilbudsområdet: Delleverance 1: Vidensbehov på nationalt og kommunalt niveau. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Children, youth and family Daycare, school and education Children, youth and family, Daycare, school and education Report 18. AUG 2022 Rammer for pædagogfaglig ledelse Nøhr, K., & Lindeberg, N. H. (2022). Rammer for pædagogfaglig ledelse: En undersøgelse blandt pædagogiske ledere i kommunale dagtilbud i Aarhus Kommune. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Management and implementation Economic and governance Children, youth and family Daycare, school and education Management and implementation, Economic and governance, Children, youth and family, Daycare, school and education Report 29. MAR 2022 Kortlægning af mellemformer Lindeberg, N. H., Nøhr, K., Ladekjær, E., Tegtmejer, T., Tams, L. V., & Nicolajsen, J. S. (2022). Kortlægning af mellemformer: Litteratur- og praksiskortlægning af kombinationer af special- og almenundervisning. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Children, youth and family Daycare, school and education Children, youth and family, Daycare, school and education Knowledge booklet 29. MAR 2022 Mellemformer – en kombination af almen- og specialundervisning Tegtmejer, T., Ladekjær, E., Lindeberg, N. H., Nøhr, K., & Johansson, G. (2022, Mar 29). Mellemformer – en kombination af almen- og specialundervisning: Casestudier af mellemformer på to skoler. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. Videnshæfte Children, youth and family Daycare, school and education Children, youth and family, Daycare, school and education Report 7. JAN 2022 Indsatser i forhold til fødselsdepression Pontoppidan, M., Smith-Nielsen, J., & Nøhr, K. (2022). Indsatser i forhold til fødselsdepression: En litteraturgennemgang af eksisterende viden. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. Social issues Children, youth and family Health Social issues, Children, youth and family, Health Book contribution 2022 Mellemformer: VIVEs definition samt centrale fund fra en række undersøgelser Tegtmejer, T., Ladekjær, E., Lindeberg, N. H., & Nøhr, K. (2022). Mellemformer: VIVEs definition samt centrale fund fra en række undersøgelser. In P. Andersen, & M. S. K. Sunesen (Eds.), Mellemformer i skole og dagtilbud (pp. 23-43). Akademisk Forlag. Report 16. AUG 2021 Børnehavedrift i foråret 2021 i lyset af covid-19. Spørgeskemaundersøgelse blandt ledere af børnehaver Mortensen, N. P., Brændgaard, N. W., Jensen, H. L. S., Nøhr, K., & Lindeberg, N. H. (2021). Børnehavedrift i foråret 2021 i lyset af covid-19. Spørgeskemaundersøgelse blandt ledere af børnehaver. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Management and implementation Daycare, school and education Management and implementation, Daycare, school and education Report 7. APR 2021 Vidensopsamling om faglig ledelse på dagtilbudsområdet Lindeberg, N. H., Ladegaard Bro, L., Nøhr, K., & Larsen, K. S. (2021). Vidensopsamling om faglig ledelse på dagtilbudsområdet. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Management and implementation Economic and governance Children, youth and family Daycare, school and education Management and implementation, Economic and governance, Children, youth and family, Daycare, school and education Report 11. SEP 2020 Læreruddannelsen i et internationalt perspektiv Slottved, M., Kjær Foged, S., & Nøhr, K. (2020). Læreruddannelsen i et internationalt perspektiv: En litteraturoversigt. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Daycare, school and education Daycare, school and education Report 23. AUG 2020 Genåbning af børnehaver efter coronavirus/COVID19 Peter Mortensen, N., Nøhr, K., & Lindeberg, N. H. (2020). Genåbning af børnehaver efter coronavirus/COVID19: Resultater af spørgeskemaundersøgelse til børnehaveledere om erfaringer fra genåbning. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Labor market Management and implementation Economic and governance Children, youth and family Daycare, school and education Labor market, Management and implementation, Economic and governance, Children, youth and family, Daycare, school and education Report 2. JUL 2020 Muligheder for budgetøkonomiske beregninger på det almene dagtilbudsområde Peter Mortensen, N., Nøhr, K., & Mikkelsen, M. (2020). Muligheder for budgetøkonomiske beregninger på det almene dagtilbudsområde: En forundersøgelse af muligheder og perspektiver i praksisforskning fra Universitetsbarnehageprosjektet i Tromsø, Norge. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Management and implementation Children, youth and family Daycare, school and education Management and implementation, Children, youth and family, Daycare, school and education Report 15. JAN 2020 Børnenes Brobygger Nøhr, K., & Pedersen, H. S. (2020). Børnenes Brobygger: Baselineundersøgelse af samarbejdet mellem Fredercia Kommune og civilsamfundet. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Management and implementation Social issues Children, youth and family Management and implementation, Social issues, Children, youth and family Report AUG 2018 Opdatering af de aldersopdelte fokusområder i ICS, 2018 Lindeberg, N. H., Nøhr, K. R., Strandby, M. W., & Henze-Pedersen, S. (2018). Opdatering af de aldersopdelte fokusområder i ICS, 2018. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. Social issues Children, youth and family Social issues, Children, youth and family Katrine Nøhr's igangværende undersøgelser Project 1. AUG 2020 — 1. NOV 2023 Civilsamfund og kommunale hjemmepædagoger Management and implementation Social issues Children, youth and family Daycare, school and education Management and implementation, Social issues, Children, youth and family, Daycare, school and education Project 1. APR 2022 — 31. DEC 2024 Ledelse i fritidsinstitutioner Daycare, school and education Children, youth and family Daycare, school and education, Children, youth and family Project 1. SEP 2022 — 1. JUL 2025 Kvalitetsundersøgelse af dagtilbud Management and implementation Daycare, school and education Management and implementation, Daycare, school and education Project 1. APR 2024 — 31. DEC 2025 DLD vidensprojekt Daycare, school and education Children, youth and family Daycare, school and education, Children, youth and family
Report 3. OCT 2023 Erfaringer med hjemmepædagoger Nøhr, K., Mortensen, N. P., & Ellesen, E. (2023). Erfaringer med hjemmepædagoger: Evaluering af model for kommunale hjemmepædagogiske forløb. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Social issues Children, youth and family Social issues, Children, youth and family
Report 28. SEP 2022 Normeringer i fritidstilbud Mortensen, N. P., Lindeberg, N. H., Nøhr, K., Vixø, K., & Larsen, M. H. (2022). Normeringer i fritidstilbud: Spørgeskemaundersøgelse om normeringen i danske fritidstilbud 31. maj 2022. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Management and implementation Economic and governance Children, youth and family Daycare, school and education Management and implementation, Economic and governance, Children, youth and family, Daycare, school and education
Report 29. AUG 2022 Forarbejde til national kvalitetsundersøgelse på dagtilbudsområdet Nøhr, K., Mortensen, N. P., & Lindeberg, N. H. (2022). Forarbejde til national kvalitetsundersøgelse på dagtilbudsområdet: Delleverance 1: Vidensbehov på nationalt og kommunalt niveau. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Children, youth and family Daycare, school and education Children, youth and family, Daycare, school and education
Report 18. AUG 2022 Rammer for pædagogfaglig ledelse Nøhr, K., & Lindeberg, N. H. (2022). Rammer for pædagogfaglig ledelse: En undersøgelse blandt pædagogiske ledere i kommunale dagtilbud i Aarhus Kommune. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Management and implementation Economic and governance Children, youth and family Daycare, school and education Management and implementation, Economic and governance, Children, youth and family, Daycare, school and education
Report 29. MAR 2022 Kortlægning af mellemformer Lindeberg, N. H., Nøhr, K., Ladekjær, E., Tegtmejer, T., Tams, L. V., & Nicolajsen, J. S. (2022). Kortlægning af mellemformer: Litteratur- og praksiskortlægning af kombinationer af special- og almenundervisning. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Children, youth and family Daycare, school and education Children, youth and family, Daycare, school and education
Knowledge booklet 29. MAR 2022 Mellemformer – en kombination af almen- og specialundervisning Tegtmejer, T., Ladekjær, E., Lindeberg, N. H., Nøhr, K., & Johansson, G. (2022, Mar 29). Mellemformer – en kombination af almen- og specialundervisning: Casestudier af mellemformer på to skoler. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. Videnshæfte Children, youth and family Daycare, school and education Children, youth and family, Daycare, school and education
Report 7. JAN 2022 Indsatser i forhold til fødselsdepression Pontoppidan, M., Smith-Nielsen, J., & Nøhr, K. (2022). Indsatser i forhold til fødselsdepression: En litteraturgennemgang af eksisterende viden. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. Social issues Children, youth and family Health Social issues, Children, youth and family, Health
Book contribution 2022 Mellemformer: VIVEs definition samt centrale fund fra en række undersøgelser Tegtmejer, T., Ladekjær, E., Lindeberg, N. H., & Nøhr, K. (2022). Mellemformer: VIVEs definition samt centrale fund fra en række undersøgelser. In P. Andersen, & M. S. K. Sunesen (Eds.), Mellemformer i skole og dagtilbud (pp. 23-43). Akademisk Forlag.
Report 16. AUG 2021 Børnehavedrift i foråret 2021 i lyset af covid-19. Spørgeskemaundersøgelse blandt ledere af børnehaver Mortensen, N. P., Brændgaard, N. W., Jensen, H. L. S., Nøhr, K., & Lindeberg, N. H. (2021). Børnehavedrift i foråret 2021 i lyset af covid-19. Spørgeskemaundersøgelse blandt ledere af børnehaver. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Management and implementation Daycare, school and education Management and implementation, Daycare, school and education
Report 7. APR 2021 Vidensopsamling om faglig ledelse på dagtilbudsområdet Lindeberg, N. H., Ladegaard Bro, L., Nøhr, K., & Larsen, K. S. (2021). Vidensopsamling om faglig ledelse på dagtilbudsområdet. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Management and implementation Economic and governance Children, youth and family Daycare, school and education Management and implementation, Economic and governance, Children, youth and family, Daycare, school and education
Report 11. SEP 2020 Læreruddannelsen i et internationalt perspektiv Slottved, M., Kjær Foged, S., & Nøhr, K. (2020). Læreruddannelsen i et internationalt perspektiv: En litteraturoversigt. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Daycare, school and education Daycare, school and education
Report 23. AUG 2020 Genåbning af børnehaver efter coronavirus/COVID19 Peter Mortensen, N., Nøhr, K., & Lindeberg, N. H. (2020). Genåbning af børnehaver efter coronavirus/COVID19: Resultater af spørgeskemaundersøgelse til børnehaveledere om erfaringer fra genåbning. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Labor market Management and implementation Economic and governance Children, youth and family Daycare, school and education Labor market, Management and implementation, Economic and governance, Children, youth and family, Daycare, school and education
Report 2. JUL 2020 Muligheder for budgetøkonomiske beregninger på det almene dagtilbudsområde Peter Mortensen, N., Nøhr, K., & Mikkelsen, M. (2020). Muligheder for budgetøkonomiske beregninger på det almene dagtilbudsområde: En forundersøgelse af muligheder og perspektiver i praksisforskning fra Universitetsbarnehageprosjektet i Tromsø, Norge. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Management and implementation Children, youth and family Daycare, school and education Management and implementation, Children, youth and family, Daycare, school and education
Report 15. JAN 2020 Børnenes Brobygger Nøhr, K., & Pedersen, H. S. (2020). Børnenes Brobygger: Baselineundersøgelse af samarbejdet mellem Fredercia Kommune og civilsamfundet. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport Management and implementation Social issues Children, youth and family Management and implementation, Social issues, Children, youth and family
Report AUG 2018 Opdatering af de aldersopdelte fokusområder i ICS, 2018 Lindeberg, N. H., Nøhr, K. R., Strandby, M. W., & Henze-Pedersen, S. (2018). Opdatering af de aldersopdelte fokusområder i ICS, 2018. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. Social issues Children, youth and family Social issues, Children, youth and family
Project 1. AUG 2020 — 1. NOV 2023 Civilsamfund og kommunale hjemmepædagoger Management and implementation Social issues Children, youth and family Daycare, school and education Management and implementation, Social issues, Children, youth and family, Daycare, school and education
Project 1. APR 2022 — 31. DEC 2024 Ledelse i fritidsinstitutioner Daycare, school and education Children, youth and family Daycare, school and education, Children, youth and family
Project 1. SEP 2022 — 1. JUL 2025 Kvalitetsundersøgelse af dagtilbud Management and implementation Daycare, school and education Management and implementation, Daycare, school and education
Project 1. APR 2024 — 31. DEC 2025 DLD vidensprojekt Daycare, school and education Children, youth and family Daycare, school and education, Children, youth and family